2013. június 16., vasárnap

Mi van a telefonomon?

Az Android egyik, ha nem a legnagyobb előnye az Open Source mivoltjában rejlik. Tény, hogy emiatt időnként több hátránya van, mint a zártabb rendszereknek (pl.: iOS, WP8, Blackberry stb.), de az a fajta szabadság, amit a Google mobil szolgáltatása nyújt, sokaknak felbecsülhetetlen. Talán emiatt is az egyik legújabb hóbort, hogy ki hogyan szabja a saját ízlésére a kezelőfeleületet és a kezdőképernyőket, valamint milyen alkalmazásokat használ. Talán érdekes lenne e szemszögből összehasonlítani például egy Androidot futtató eszközt egy iOS vagy éppen egy WP8-assal. A mai bejegyzésemben az én okostelefonomról teszek közzé egy áttekintést, illetve egy videót is.


“What’s on your phone?”
Ahogy már említettem, a közösségi portálok Android szekciójában nagyon sok bejegyzés születik különböző screenshot-ok formájában, melyek azt prezentálják, hogy csak a fantázia tud határt szabni a felhasználók testreszabásának. Első körben lássuk hogyan is kezdtem neki ennek a műveletnek. Ilyen téren (sem) szeretem a túl csicsás megoldásokat, az egyszerű és letisztult megjelenítést preferálom (ennek ellenére ToichWiz-zel vettem telefont, de ezt most hagyjuk). Az első amit a kb. 2 hónap egyszerű felhasználás után megtettem, hogy root jogot szereztem az eszközön. Ezután ugrott a TouchWiz launcher, amellyel a legfőbb bajom az volt, hogy az átlagnál többször indult újra, és a kezdőképernyőket nem tudtam úgy lecsupaszítani, ahogy szerettem volna. Így kellett egy számomra megfelelő launcher-t találnom. Sokat kipróbáltam és megnéztem, de végül a Nova-nál maradtam, aminek egyelőre még az ingyenes verzióját használom, aminek az oka egyszerű: egy ilyen applikációért kicsit sajnálom azt az ezrest, de például a Tasker-ért gondolkodás nélkül kifizettem.

Ha már Tasker, akkor egy másik fontos különbség felhasználó és felhasználó között, hogy ki mennyi alkalmazást telepít. Jómagam itt is azok közé tartozom, akik nem szemetelik tele a telefonjukat olyan applikációkkal, amik egy részét nem is használják. Ennek ellenére sokat, főleg az újabbakat kipróbálom, és csak alapos megfontolás után hagyom fent, amelynél az egyik legfőbb érv a kihasználtság. Ha számszerűsíteni akarom, akkor ez a szám általában 40 és 60 között van, amibe beletartoznak a Google alap szolgáltatásai és sok esetben a gyártó által telepített appok. Ez utóbbinál is szortírozok, ennek ellenére valószínűleg még most is van egy-két felesleges.


Ahogy említettem a kezdőképernyőm is szinte csupasz. Az egyesszám sem véletlen, ugyanis csupán egyetlen oldalt használok, és ott sem alkalmazok widget-eket. Az egyetlen különlegesség számomra a háttér, amely az esetek túlnyomó többségében valami olyan helyet ábrázol, amely megnyugtató és a nyár hangulatát idézi (télen is:).


A videó előtt a legfontosabb appok listája, melyeket általában a tesztelésre kapott eszközökön is telepítek a következő:

És végül lássuk mindezt a gyakorlatban:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése