2013. augusztus 3., szombat

Moto X: meglepő feedback


Alig két nappal ezelőtt került bemutatásra hivatalosan a Moto X. Az online média, a szakportálok és a közösségi oldalak felhasználói (akiket érdekel a téma) szinte megállás nélkül az új, első Google Motorola terméket elemzik, illetve fejtik ki vélmenényüket vele kapcsolatban. Arra senki sem számított, hogy egyhangúan mindenkinek tetszeni fog az új szemlélet, de az átlagnál picit jobban megosztotta az embereket. Ha röviden szeretném összefoglalni, akkor azt mondanám, hogy a megszokott három tábor helyett inkább csak kettő van jelen ebben a témában. A hozzászólók között a döntő többség egyértelműen állást tudott foglalni: igen, nagyon is jó eszköz, kell. Ez az egyik. A másik pont az ellentetje: nem erre számítottam, többet vártam ekkora, több mint egy éves "hype" után. Velük szemben a köztes csoport, akik azért minden témában ott vannak (nem rossz, semleges érzéseim vannak), elhanyagolható számban találhatóak meg.


Én magam, nagyon vártam  a bemutatást, hol ott azért számítottam arra, hogy ez a mobil valószínűleg az amerikai felhasználók exklúzív terméke lesz. Ez beigazolódott, hiszen a hivatalos promóciós anyag szerint a Moto X augusztus végén szeptember elején válik elérhetővé Kanadában, Latin-Amerikában és természetesen Észak-Amerikában. Az kmúl 1-2 hónapban már sok minden kiszivárgott, de egy valami nem volt tisztázott, ez pedig az ár volt. Sokunk legnagyobb félelme beigazolódott, az árcédula 2 év szerződéssel csak 200 dollár pl. az AT&T-nél, kontraktus nélkül azonban vetekszik a Galaxy S4 vagy éppen a HTC One árával. A 16 GB-os változat 575 míg a 32 GB-os változat 630 dollárt kóstál majd. Ez nem kevés, de nézzük mi mindent kell megfizetnie annak, aki úgy dönt megvásárolja az új Motorolát:
  • négy napos gyártási idő, Amerikában készített egyedi termék
  • saját feliratunkkal láthatjuk el a házat, de még a boot animációt is
  • szabadon választható színű hátlap, előlap, kameramodul borítás és külső fizikai gombok
  • "touchless control" a hardverhez igazítva
  • X8 Computing System

A felsorolt lehetőségek közül egyet sem kapunk meg másik gyártótól, így ha ezeket is a mérleg nyelvére rakjuk, akkor azért nem olyan vészes ez az ár. Tovább boncolgatva a magasabb árkategóriát, kijelenthetjük, hogy az egyedi termék itt nem csak színekben és az összeszerelésben nyilvánul meg, hanem a hardveres és szoftveres megoldásokban is. A felsorolás ultolsó két pontja az, ami igazán megfogott sokakat, köztük engem is. Az, hogy a telefon folymatosan figyel, és várja az utasításokat, zseniális ötlet, főleg ha figyelembevesszük azt is, hogy mindezt 2012 leginnovatívabb (mára pedig talán az egyik legjobb) szoftverével, a Google Now-val kombinálták. Az egyre több és több funkciót támogató asszisztens és az folyamatos munkára valü készenállás ami az átlag ember szemében ki tudja emelni a tömegből a Moto X-et. Hátrány azonban, hogy ennek a funkciónak a legjobban az amerikai kontinensen élők örülhetnek a legjobban, hiszen idehaza még vannak furcsaságok a hangalapú bevitelnél.

Itt álljunk is meg egy pillanatra. Mivel nem csak szimplán emlékeztetőt, ébresztőt lehet beállítani a Google Now segítségével, hanem többszörösen összetett keresést is végrehajthatunk, még inkább fontosabbá válik az online jelenlét. Még ma is sokszor hallom, hogy "ha nem vagy fenn Facebook-on, akkor nem is létezel". Ezen mindig mosolygok, mivel kár összeállni az ilyen emberekkel vitatkozni. Mint azt ti Google+ olvasók is tudjátok, ez nem így van, de ezt most hagyjuk.




A másik "kérjük meg a pénzt érte" elem az X8 Computing System, amely az Adreno 320-as GPU-ra és a Qualcomm S4-es CPU-ra épül. Ez utóbbi egy módosított megoldás, amiről bővebben itt lehet olvasni.


Visszatérve a személyes véleményemre a termékkel kapcsolatban. Mint azt már többször kifejtettem, én már jóval a bemutató előtt lázban égtem, mivel mind a Google-ért, mind a Motoroláért rajongok, és nagyon örültem anno a házasságnak. Ennek ellenére annyi minden történt augusztus 1-én a mobillal kapcsolatban, hogy kellett ez a két nap, míg átlássam mi hogy van. Rengeteg videót és iromény tolvastam, melyeket népszerű szakemberek írtak, míg összeállt a fejemben a véleményem. A külső csodás, a Moto Maker-rel kreálható abszolút egyedi alkotás ötletes (bár ez hat meg a legkevésbé, főleg mivel belegondoltam mennyi bűnronda színben pompázó X fog amerika utcáin szaladgálni), az X8 felől érkező adatok meggyőzőek (de ezt majd egy-két hónap múlva a felhasználók visszajelzéseiből fogjuk csak megtudni, mennyi az igaz), a szoftveres megvalósítások zseniálisak. Többek írták már azt, ami bennem is felmerült, kicsit olyan ez, mint amikor anno bemutatták az slő iPhone-t vagy az első Macintosh gépet. Az "egyszerű" ember látja benne a jót, látja a kreativitást, látja az innovációt, amivel szeretnék megváltoztatni az okostelefonokkal és a tabletekkel szembeni eddigi prioritásunkat. Már rég nem a magok száma van a középpontban, amire ez a termék is felhívja a figyelmünket. Ez utóbbi az ami miatt élesen kettévált a tábor. Akik az előző mondatot nem érzik át, ők azok, akik csak a benchmarkok (amit úgy fest hamsítanak) és a számok tengerében tudnak élni, ők nevezik lámának a Moto X-et. Nincs FHD kiejlzője, "csak" kétmagos a CPU, nincs benne irgalmatlan nagy akkumulátor és még biztos tudnánk vagy 10 érvet felsorakoztatni. Na, hát nem nekik készült ez az eszköz, a Moto X a felhasználóknak lett megalkotva. Szerintem, nekem: must have!

Az eddigi legjobb review:


Ajánlott olvasmányok Moto X-el kapcsolatban:

Moto X-től hangos a Google+

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése